Saturday, January 21, 2012

RPH MINGGU 1 - 3

Day/Date/Week

Wednesday/4 January 2012/1

Time

7.05 – 8.15 am

Class

4S1

Subject

Additional Mathematics

Chapter

N/A

Learning objectives

N/A

Learning outcomes

N/A

Activities

N/A

CCTS

N/A

Noble values

N/A

Reflection

Students attend motivational talk at the School's Hall


 

Day/Date/Week

Wednesday/4 January 2012/1

Time

11.30 am – 12.40 pm

Class

4K3

Subject

Mathematics

Chapter

N/A

Learning objectives

N/A

Learning outcomes

N/A

Activities

N/A

CCTS

N/A

Noble values

N/A

Reflection

Students attend motivational talk at the School's Hall


 

Day/Date/Week

Thursday/5 January 2012/1

Time

7.05 – 8.15 am

Class

4S3

Subject

Additional Mathematics

Chapter

N/A

Learning objectives

N/A

Learning outcomes

N/A

Activities

Introduction to Additional Mathematics

CCTS

N/A

Noble values

N/A

Reflection

Introduction done and students were excited to learn.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Thursday/5 January 2012/1

Masa

8.15 – 9.25 am

Kelas

4K3

Subjek

Mathematics

Tajuk

1.1 Angka Bererti

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep angka bererti

Hasil Pembelajaran

Pelajar-pelajar akan dapat membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka bererti yang diberi untuk nombor > 1 dan < 1

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh berkaitan, soal jawab

Kemahiran Berfikir

Membuat keputusan

Nilai Murni

Gigih

Refleksi

Kebanyakan pelajar menulis nombor-nombor yang diberikan dalam angka bererti yang ditetapkan


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/5 Januari 2012/1

Masa

10.55 – 11.30 am

Kelas

4K5

Subjek

Matematik

Tajuk

1.1 Angka Bererti

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep angka bererti

Hasil Pembelajaran

Pelajar-pelajar akan dapat membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka bererti yang diberi untuk nombor > 1 dan < 1

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh berkaitan, soal jawab

Kemahiran Berfikir

Membuat keputusan

Nilai Murni

Gigih

Refleksi

70 % daripada pelajar dapat membundarkan nombor perpuluhan yang diberikan kepada bilangan angka bererti yang dikehendaki


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/5 Januari 2012/1

Masa

12.05 – 12.40 pm

Kelas

4K10

Subjek

Matematik

Tajuk

1.1 Angka Bererti

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep angka bererti

Hasil Pembelajaran

Pelajar-pelajar akan dapat membundarkan suatu nombor positif kepada bilangan angka bererti yang diberi untuk nombor > 1 dan < 1

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh berkaitan, soal jawab

Kemahiran Berfikir

Membuat keputusan

Nilai Murni

Gigih

Refleksi

Daripada pencerapan melalui pemerhatian dan soal jawab, kebanyakan pelajar dalam kelas didapati adalah lemah pencapaian akademik. Maka, pencapaian hasil pembelajaran pada tahap memuaskan adalah sasaran yang boleh diharapkan.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Isnin/9 Jan 2012/2

Masa

12.05 – 12.40 pm

Kelas

4K3

Subjek

Matematik

Tajuk

1.1 Angka Bereti

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep angka bererti

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar-pelajar akan dapat membundarkan nombor-nombor perpuluhan hasil dari pengiraan beberapa operasi aritmetik kepada angka bererti yang dikehendaki
  2. Pelajar-pelajar akan dapat menulis nombor positif dalam bentuk piawai dan sebaliknya

Aktiviti

Penerangan konsep nombor piawai berserta contoh yang berkaitan, soal jawab

Kemahiran Berfikir

Membuat keputusan

Nilai Murni

Tekun, jujur

Refleksi

Hasil pelajar tercapai dengan kadar 70%, selebih adalah masalah kekeliruan konsep yang boleh diperbaiki melalui latihan dan perbincangan


 

Hari/Tarikh/Minggu

Selasa/10 Jan 2012/2

Masa

7.05 – 8.15 am

Kelas

4K10

Subjek

Matematik

Tajuk

1.1 Angka Bererti

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep angka bererti

Hasil Pembelajaran

Pelajar-pelajar akan dapat membundarkan nombor-nombor perpuluhan hasil dari pengiraan beberapa operasi aritmetik kepada angka bererti yang dikehendaki

Aktiviti

Perbincangan dan soal jawab

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Tekun, rajin

Refleksi

Kaedah P & P yang digunakan untuk kelas ini adalah yang asas sebab majority daripada adalah lemah pencapaian akademik


 

Hari/Tarikh/Minggu

Selasa/10 Jan 2012/2

Masa

9.45 – 10.55am

Kelas

4K5

Subjek

Matematik

Tajuk

1.1 Angka Bereti

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep angka bererti

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar-pelajar akan dapat membundarkan nombor-nombor perpuluhan hasil dari pengiraan beberapa operasi aritmetik kepada angka bererti yang dikehendaki
  2. Pelajar-pelajar akan dapat menulis nombor positif dalam bentuk piawai dan sebaliknya

Aktiviti

Penerangan konsep nombor piawai berserta contoh yang berkaitan, soal jawab

Kemahiran Berfikir

Membuat keputusan

Nilai Murni

Tekun, jujur

Refleksi

Hasil pelajar tercapai dengan kadar 70%, masalah kekeliruan konsep yang boleh diperbaiki melalui latihan dan perbincangan


 

Hari/Tarikh/Minggu

Rabu/11 Jan 2012/2

Masa

11.30 am – 12.40 pm

Kelas

4K3

Subjek

Matematik

Tajuk

1.2 Bentuk Piawai

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep bentuk piawai untuk menyelesaikan masalah

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar-pelajar akan dapat menukar nombor dalam bentuk piawai kepada tunggal dan sebaliknya
  2. Pelajar-pelajar akan dapat melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi bagi sebarang nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk piawai

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Tekun, gigih

Refleksi

Hanya sekitar 20 % sahaja yang mempunyai masalah dalam melaksanakan operasi aritmetik sebarang dan menukarkan jawapan ke dalam bentuk piawai. Kumpulan ini perlu didedahkan dengan lebih banyak latihan dan contoh.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/12 Jan 2012/2

Masa

8.15 – 9.25 am

Kelas

4K3

Subjek

Matematik

Tajuk

1.2 Bentuk Piawai

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep bentuk piawai untuk menyelesaikan masalah

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar2 akan dapat menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai
  2. Pelajar2 akan dapat mengenal pasti ungkapan kuadratik
  3. Pelajar2 akan dapat membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Semua dapat mengenal pasti ungkapan kuadratik tetapi 40 % ada masalah apabila mendarab dua ungkapan linear untuk membentuk ungkapan kuadratik


 


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/12 Jan 2012/2

Masa

10.55 – 11.30 am

Kelas

4K5

Subjek

Matematik

Tajuk

1.2 Bentuk Piawai

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep bentuk piawai untuk menyelesaikan masalah

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk piawai

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Penggunaan dwi bahasa digunakan kerana ada pelajar keliru tentang penggunaan istilah dalam bahasa Melayu dan Inggeris terutama menjawab soalan yang berkaitan dengan penyelesaian nombor piawai


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/12 Jan 2012/2

Masa

12.05 – 12.40 pm

Kelas

4K10

Subjek

Matematik

Tajuk

1.2 Bentuk Piawai

Objektif Pembelajaran

Memahami dan menggunakan konsep bentuk piawai untuk menyelesaikan masalah

Hasil Pembelajaran

Pelajar-pelajar akan dapat melaksanakan operasi tambah, tolak, darab dan bahagi bagi sebarang nombor dan menyatakan jawapan dalam bentuk piawai

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Hampir semua pelajar diddapati sangat lemah dalam matematik, kaedah inkuiri didapati tidak sesuai untuk kelas ini. Pelajar2 mesti dibantu walaupun menyelesaikan masalah matematik yang mudah


 

Hari/Tarikh/Minggu

Jumaat/13 Jan 2012/2

Masa

7.05 - 8.15 am

Kelas

4K5

Subjek

Matematik

Tajuk

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memahami konsep ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar2 akan dapat mengenal pasti ungkapan kuadratik
  2. Pelajar2 akan dapat membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Semua mengenap pasti ungkapan kuadratik tetapi ada beberapa orang pelajar ada masalah mendarab dua ungkapan linear.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Jumaat/13 Jan 2012/2

Masa

9.40 – 10.40 am

Kelas

4K10

Subjek

Matematik

Tajuk

1.2 Bentuk Piawai

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memahami konsep ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar2 akan dapat menyelesaikan masalah yang melibatkan nombor dalam bentuk
  2. Pelajar2 akan mengenal pasti ungkapan kuadratik

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Pelajar2 dibimbing dengan sepenuhnya walaupun contoh2 yang digunakan semasa P & P adalah yang mudah. Jika tidak, penyelesaian contoh yang mudah sekalipun memakan masa hamper 30 minit!


 

Hari/Tarikh/Minggu

Isnin/16 Jan 2012/3

Masa

12.05 am – 12.40 pm

Kelas

4K3

Subjek

Matematik

Tajuk

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memahami konsep ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar2 akan dapat membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear
  2. Pelajar2 akan dapat membentuk ungkapan kuadratik berdasarkan situasi tertentu

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

40 % daripada pelajar tidak dapat membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab 2 ungkapan linear kerana lupa cara mendarab ungkapan linear. Pelajar2 ini diingatkan semula cara mendarab ungkapan linear yang berkaitan.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Selasa/17 Jan 2012/3

Masa

10.10 – 11.10 am

Kelas

4K5

Subjek

Matematik

Tajuk

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memahami konsep ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

  1. Pelajar2 akan dapat membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear
  2. Pelajar2 akan dapat membentuk ungkapan kuadratik berdasarkan situasi tertentu

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Ramai pelajar mengaku telah lupa cara mendarab 2 ungkapan linear, sedikit ulangkaji diperlukan


 

Hari/Tarikh/Minggu

Selasa/17 Jan 2012/3

Masa

8.15 – 9.05 am

Kelas

4K10

Subjek

Matematik

Tajuk

2.1 Ungkapan Kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memahami konsep ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat membentuk ungkapan kuadratik dengan mendarab dua ungkapan linear

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Ramai (80%) pelajar mengaku telah mengetahui cara mendarab 2 ungkapan linear. Secara keseluruhan, pelajar2 tidak mempunyai kemahiran asas mengira. Mengajar kelas ini memberikan pengalaman yang mencabar. Selepas diberikan ulangkaji, hanya 4 orang sahaja yang dapat mendarab 2 ungkapan linear yang diberkan dalam contoh.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Rabu/18 Jan 2012/3

Masa

11.30 am – 12.40 pm

Kelas

4K3

Subjek

Matematik

Tajuk

2.2 Pemfaktoran ungkapan kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memfaktorkan ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk b = 0 atau c = 0 dan p, p dan q ialah nombor kuasa dua sempurna

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Kebanyakan (70 %) daripada pelajar dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang diberikan


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/19 Jan 2012/3

Masa

8.15 – 9.25 am

Kelas

4K3

Subjek

Matematik

Tajuk

2.2 Pemfaktoran ungkapan kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memfaktorkan ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk a, b dan c bukan sifar

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

30 % daripada pelajar mempunyai masalah memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk kerana telah lupa proses pemfaktoran.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/19 Jan 2012/3

Masa

10.55 – 11.30 am

Kelas

4K5

Subjek

Matematik

Tajuk

2.2 Pemfaktoran ungkapan kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memfaktorkan ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk b = 0 atau c = 0 dan p, p dan q ialah nombor kuasa dua sempurna

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Ada pelajar mengaku bahawa perubahan penggunaan bahasa menjejaskan sedikit pemahaman konsep matematik terutamanya istilah2 yang digunakan


 

Hari/Tarikh/Minggu

Khamis/19 Jan 2012/3

Masa

12.05 – 12.40 pm

Kelas

4K10

Subjek

Matematik

Tajuk

2.2 Pemfaktoran ungkapan kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memfaktorkan ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk b atau c = 0 dan p, p dan q ialah nombor kuasa dua sempurna

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Proses P & P adalah perlahan, pelajar2 memerlukan masa yang lama untuk menjawab soalan walaupun soalan2 yang diberikan dalam aktiviti perbincangan adalah mudah.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Jumaat/20 Jan 2012/3

Masa

7.05 – 8.15 am

Kelas

4K5

Subjek

Matematik

Tajuk

2.2 Pemfaktoran ungkapan kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memfaktorkan ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk b ≠ 0 atau c ≠ 0

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Melalui pemerhatian, didapati bahawa 60 % daripada pelajar dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik tanpa bantuan. Selebihnya masih memerlukan bimbingan daripada guru.


 

Hari/Tarikh/Minggu

Jumaat/20 Jan 2012/3

Masa

9.40 – 10.40 am

Kelas

4K10

Subjek

Matematik

Tajuk

2.2 Pemfaktoran ungkapan kuadratik

Objektif Pembelajaran

Memfaktorkan ungkapan kuadratik

Hasil Pembelajaran

Pelajar2 akan dapat memfaktorkan ungkapan kuadratik yang berbentuk b ≠ 0 atau c ≠ 0

Aktiviti

Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan

Kemahiran Berfikir

Menyelesaikan masalah, membuat keputusan

Nilai Murni

Jujur, tekun

Refleksi

Pelajar2 perlu dibimbing setiap masa kerana pelajar2 mudah hilang tumpuan ketika P & P.


 

Day/Date/Week

Monday/9 Jan 2011/2

Time

10.55 am – 12.05 pm

Class

5S2

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.1 Arithmetic Progression

Learning objectives

Understand & use the concept arithmetic progression

Learning outcomes

  1. Student will be able to identify the characteristics of arithmetic progression & determine whether a given sequence is an arithmetic progression
  2. Students will be able to specific terms & number of terms in arithmetic progression

Activities

Concepts & examples discussion, Q & A

CCTS

Making connections

Noble values

Cooperative

Reflection

Few students have problem interpreting information given in the question into mathematical sentences, thus they have problem solving the questions.


 

Day/Date/Week

Tuesday/10 Jan 2012/2

Time

9.45 – 10.55 am

Class

5S1

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.1 Arithmetic Progression

Learning objectives

Understand & use the concept arithmetic progression

Learning outcomes

  1. Students will be able to find the sum of the first n term of an arithmetic progression
  2. Students will be able to find the sum of a specific number of consecutive terms of arithmetic progressions

Activities

Concepts & examples discussion, exercise discussion, Q & A

CCTS

Making connection, recognising relationship & patterns

Noble values

Keen, hardworking

Reflection

80 % of the students were able the sum of n terms of AP with the given conditions


 

Day/Date/Week

Wednesday/11 Jan 2012/2

Time

8.15 - 9.25 am

Class

5S2

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.1 Arithmetic Progression

Learning objectives

Understand & use the concept arithmetic progression

Learning outcomes

  1. Students will be able to find the sum of the first n term of an arithmetic progression
  2. Students will be able to find the sum of a specific number of consecutive terms of arithmetic progressions

Activities

Concepts & examples discussion, exercise discussion, Q & A

CCTS

Making connection, recognising relationship & patterns

Noble values

Keen, hardworking

Reflection

About 80 % of the students were able to find the sum of specific number of terms in A.P.


 

Day/Date/Week

Friday/13 Jan 2012/2

Time

10.40 – 11.40 am

Class

5S1

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.2 Geometric Progression (GP)

Learning objectives

Understand & use the concept geometric progression

Learning outcomes

  1. Students will be able to determine specific terms in geometric progression
  2. Students will be able to determine the number of terms in a geometric progression

Activities

Concepts & examples discussion, exercise discussion, Q & A

CCTS

Recognising relationship, making connection

Noble values

Accurate

Reflection

Based on observation, all students were able to determine terms and specific terms in GP.


 

Day/Date/Week

Monday/ 16 Jan 2011/3

Time

10.55 am – 12.05 pm

Class

5S2

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.2 Geometric Progression (GP)

Learning objectives

Understand & use the concept geometric progression

Learning outcomes

  1. Students will be able to determine specific terms in geometric progression
  2. Students will be able to determine the number of terms in a geometric progression

Activities

Concepts & examples discussion, exercise discussion, Q & A

CCTS

Recognising relationship, making connection

Noble values

Accurate

Reflection

Based on observation, only 10% of the students had problem finding the number of terms in GP.


 

Day/Date/Week

Tuesday/ 17 Jan 2011/3

Time

11.30 am – 12.40 pm

Class

5S1

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.2 Geometric Progression (GP)

Learning objectives

Understand & use the concept geometric progression

Learning outcomes

  1. Students will be able to determine specific terms in geometric progression
  2. Students will be able to determine the number of terms in a geometric progression

Activities

Concepts & examples discussion, exercise discussion, Q & A

CCTS

Recognising relationship, making connection

Noble values

Accurate

Reflection

Most students (80%) were able to complete the given task without much supervision.


 

Day/Date/Week

Wednesday/18 Jan 2012/3

Time

8.15 – 9.25 am

Class

5S2

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.2 Geometric Progression (GP)

Learning objectives

Understand & use the concept geometric progression

Learning outcomes

  1. Students will be able to the sum to infinity of a GP
  2. Students will be able to solve problem involving GP

Activities

Concepts & examples discussion, exercise discussion, Q & A

CCTS

Recognising relationship, making connection

Noble values

Accurate

Reflection

Some students have problem solving complex GP problem such as combination of sum and number of terms in GP.


 

Day/Date/Week

Friday/20 Jan 2012/3

Time

10.40 – 11.40 am

Class

5S1

Subject

Additional Mathematics

Chapter

1.2 Geometric Progression (GP)

Learning objectives

Understand & use the concept geometric progression

Learning outcomes

  1. Students will be able to the sum to infinity of a GP
  2. Students will be able to solve problem involving GP

Activities

Concepts & examples discussion, exercise discussion, Q & A

CCTS

Recognising relationship, making connection

Noble values

Accurate

Reflection

Almost (90%) every students were able to solve problem involving GP such as combination of sum, number of terms and sum to infinity.

1 comment:

Ensnat said...

Cikgu David,

Terima kasih diucapkan
RPH lengkap dan terkini telah disediakan
agar ia kekal berterusan
demi mamaju kemajuan