Hari/Tarikh/Minggu | Isnin/20 Feb 2012/8 |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Kelas | 4K3 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Melalui pemerhatian dan soal jawab, 60% daripada pelajar dapat menentukan persilangan bagi dua dan tiga set dan seterusnya mewakilkan pesilangan set dengan gambar rajah Venn. |
Hari/Tarikh/Minggu | Selasa/21 Feb 2012/8 |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Kelas | 4K5 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Dari lembaran kerja, didapati 70% daripada pelajar dapat menentukan persilangan antara 2 set dan 3 set dan seterusnya mewakilkan persilangan set-set ini dengan menggunakan gambar rajah Venn. |
Hari/Tarikh/Minggu | Selasa/21 Feb 2012/8 |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Kelas | 4K10 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Hampir (90%) semua pelajar menyalin nota dengan tekun, tetapi hanya 40 % sahaja yang dapat menentukan persilangan bagi dua set dan tiga set. Pelajar2 perlu dibimbing untuk mewakilkan persilangan set dengan menggunakan gambar rajah Venn. |
Hari/Tarikh/Minggu | Rabu/22 Feb 2012/8 |
Masa | 11.40 am – 12.40 pm |
Kelas | 4K3 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Pelajar2 perlu dibantu untuk menyelesaikan masalah berkaitan persilangan. Untuk menentukan pelengkap bagi persilangan set, tiada masalah besar dihadapi. |
Hari/Tarikh/Minggu | Khamis/23 Feb 2012/8 |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Kelas | 4K3 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Melalui pemerhatian dan soal jawab, didapati 60% daripada pelajar2 dapat melukis gambar rajah Venn untuk mewakilkan kesatuan set dan menyatakan hubungan antara A È |
Hari/Tarikh/Minggu | Khamis/23 Feb 2012/8 |
Masa | 10.55 – 11.30 am |
Kelas | 4K5 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Didapati bahawa pelajar2 tidak mempunyai masalah dalam menentukan pelengkap bagi persilangan melalui gambar rajah Venn tetapi pelajar2 mengalami masalah apabila cuba menyelesaikan masalah yang berkaitan set dan memerlukan bimbingan daripada guru. |
Hari/Tarikh/Minggu | Khamis/23 Feb 2012/8 |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Kelas | 4K10 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Hanya 20% daripada pelajar2 dapat menentukan pelengkap set bagi persilangan set tanpa bantuan guru, selebihnya kira 30% lagi memerlukan bimbingan guru setiap masa. |
Hari/Tarikh/Minggu | Jumaat/24 Feb 2012/8 |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Kelas | 4K5 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Melalui soal jawab dan penilaian, 70 % daripada pelajar dapat menentukan kesatuan bagi dua set dan tiga set dan masalah berkaitan dengan operasi set. |
Hari/Tarikh/Minggu | Jumaat/24 Feb 2012/8 |
Masa | 9.40 – 10.40 am |
Kelas | 4K10 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 3.3 Operasi ke atas Set |
Objektif Pembelajaran | Memahami operasi set, persilangan dan kesatuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati |
Refleksi | Kira-kira 30% sahaja daripada pelajar2 dapat menentukan kesatuan bagi dua dan tiga set dan seterusnya mewakilkan kesatuan set dengan menggunakan gambar rajah Venn. Ada sesetengah malas menyalin nota dan hanya menulis apabila didorong dan mudah hilang tumpuan. |
Day/Date/Week | Monday/20 Feb 2012/8 |
Time | 10.55 am – 12.05 pm |
Class | 5S2 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | 3.2 Definite Integral |
Learning objectives | Understand & use the concept of definite integral |
Learning outcomes |
|
Activities | Concepts & examples discussion, exercise discussion , Q & A. |
CCTS | Recognising relationship |
Noble values | Abide by the laws , systematic, accurate |
Reflection | Through worksheet and observation, 80 % of the students were able to find the definite integral of algebraic expression and finding the area under a curve using integration. |
Day/Date/Week | Tuesday/21 Feb 2012/8 |
Time | 11.30 am – 12.40 pm |
Class | 5S1 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | 3.2 Definite Integral |
Learning objectives | Understand & use the concept of definite integral |
Learning outcomes |
|
Activities | Concepts & examples discussion, exercise discussion , Q & A. |
CCTS | Recognising relationship |
Noble values | Abide by the laws , systematic, accurate |
Reflection | Most (80%) students were able to determine definite integral of algebraic expression and area under a curve bounded to x axis with minimum supervision, the rest require further assistants. |
Day/Date/Week | Wednesday/22 Feb 2012/8 |
Time | 9.05 – 9.55 am |
Class | 5S2 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | 3.2 Definite Integral |
Learning objectives | Understand & use the concept of definite integral |
Learning outcomes | Students will be able to find area between a curve and y axis using formula |
Activities | Concepts & examples discussion, exercise discussion |
CCTS | Recognising relationship |
Noble values | Systematic, accurate |
Reflection | A few students require further assistant in determining the integration limits if it is not given straight forward but they manage to find themselves after they were given some important tips. |
Day/Date/Week | Friday/24 Feb 2012/8 |
Time | 10.40 – 11.40 am |
Class | 5S1 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | 3.2 Definite Integral |
Learning objectives | Understand & use the concept of definite integral |
Learning outcomes | Students will be able to find area between a curve and y axis using formula |
Activities | Concepts & examples discussion, exercise discussion |
CCTS | Recognising relationship |
Noble values | Systematic, accurate |
Reflection | Through observation and worksheet, about 90 % of the students were able to find area between curve and y axis without supervision, the remaining 10 % require some assistance. |
1 comment:
Cikgu,
Your RPH for week 7-8 has been checked and is found to be thorough and complete.
Keep up the good work.
Happy teaching and have a nice day!
Post a Comment