Hari/Tarikh/Minggu | Isnin/5 Mac 2012/10 |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Kelas | 4K3 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 4.2 Pengkuantiti 'Semua' dan 'Sebilangan' |
Objektif Pembelajaran | Memahami konsep pengkuantiti 'semua' dan 'sebilangan' |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan, menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati, tekun |
Refleksi | Melalui pemerhatian dan soal jawab, 60% daripada pelajar2 dapat pernyataan dengan pengkuantiti adalah benar atau palsu; dan dapat membina pernyataan benar dengan menggunakan pengkuantiti 'semua' atau 'sebahagian'. |
Hari/Tarikh/Minggu | Selasa/6 Mac 2012/10 |
Masa | 9.45 – 10.55 am |
Kelas | 4K5 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | Tiada |
Objektif Pembelajaran | Tiada |
Hasil Pembelajaran | Tiada |
Aktiviti | Ujian 1 |
Kemahiran Berfikir | Menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Jujur |
Refleksi | Ujian 1 selesai. |
Hari/Tarikh/Minggu | Selasa/6 Mac 2012/10 |
Masa | 7.05 – 8.15 am |
Kelas | 4K10 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | Tiada |
Objektif Pembelajaran | Tiada |
Hasil Pembelajaran | Tiada |
Aktiviti | Ujian 1 |
Kemahiran Berfikir | Menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Jujur |
Refleksi | Ujian selesai |
Hari/Tarikh/Minggu | Rabu/7 Mac 2012/10 |
Masa | 11.40 am – 12.40 pm |
Kelas | 4K3 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | Tiada |
Objektif Pembelajaran | Tiada |
Hasil Pembelajaran | Tiada |
Aktiviti | Ujian 1 |
Kemahiran Berfikir | Menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Jujur |
Refleksi | Ujian selesai |
Hari/Tarikh/Minggu | Khamis/8 Mac 2012/10 |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Kelas | 4K3 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 4.3 Operasi ke atas Pernyataan |
Objektif Pembelajaran | Melakukan operasi 'tidak', 'bukan', 'dan' dan 'atau' |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan, menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati, tekun |
Refleksi | Sesetengah pelajar keliru tentang cara menukar kebenaran suatu pernyataan dengan perkataan 'tidak', bergantung kepada kerumitan ayat yang diberikan. Ada pelajar (20%) tidak dapat mengecam dua pernyataan yang digabungkan jika ayat adalah panjang. |
Hari/Tarikh/Minggu | Khamis/8 Mac 2012/10 |
Masa | 10.55 – 11.30 am |
Kelas | 4K5 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 4.2 Pengkuantiti 'Semua' dan 'Sebilangan' |
Objektif Pembelajaran | Memahami konsep pengkuantiti 'semua' dan 'sebilangan' |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan, menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati, tekun |
Refleksi | Dengan sedikit bantuan dan dorongan, pelajar2 dapat menentukan sama ada pernyataan dapat diperluaskan dengan menggunakan pengkuantiti 'semua' dan membina pernyataan benar menggunakan pengkuantiti 'semua' atau 'sebahagian' |
Hari/Tarikh/Minggu | Khamis/8 Mac 2012/10 |
Masa | 12.05 – 12.40 pm |
Kelas | 4K10 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 4.2 Pengkuantiti 'Semua' dan 'Sebilangan' |
Objektif Pembelajaran | Memahami konsep pengkuantiti 'semua' dan 'sebilangan' |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan, menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati, tekun |
Refleksi | Ayat2 yang digunakan dalam semua contoh digunakan adalah yang mudah dan ringkas sahaja kerana kebanyakan (70%) pelajar adalah lemah dari segi pembinaan ayat dan tatabahasa. |
Hari/Tarikh/Minggu | Jumaat/9 Mac 2012/10 |
Masa | 8.15 – 9.25 am |
Kelas | 4K5 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 4.3 Operasi ke atas Pernyataan |
Objektif Pembelajaran | Melakukan operasi 'tidak', 'bukan', 'dan' dan 'atau' |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan, menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati, tekun |
Refleksi | Kebanyakan (70%) pelajar dapat menukar kebenaran sesuatu pernyataan dengan perkataan 'tidak'; mengenal pasti dua pernyataan yang telah digabungkan dengan perkataan 'tidak' dan membina satu pernyataan baru dengan menggunakan perkataan 'dan' dari dua pernyataan yang diberi dengan syarat mereka dibantu dan didorong. |
Hari/Tarikh/Minggu | Jumaat/9 Mac 2012/10 |
Masa | 9.40 – 10.40 am |
Kelas | 4K10 |
Subjek | Matematik |
Tajuk | 4.3 Operasi ke atas Pernyataan |
Objektif Pembelajaran | Melakukan operasi 'tidak', 'bukan', 'dan' dan 'atau' |
Hasil Pembelajaran |
|
Aktiviti | Penerangan konsep dan contoh-contoh yang berkaitan, perbincangan latihan, soal jawab |
Kemahiran Berfikir | Membuat keputusan, menyelesaikan masalah |
Nilai Murni | Teliti, berhati-hati, tekun |
Refleksi | 40% daripada pelajar2 dapat menukar kebenaran sesuatu pernyataan dengan perkataan 'tidak'; mengenal pasti dua pernyataan yang telah digabungkan dengan perkataan 'tidak' dan membina satu pernyataan baru dengan menggunakan perkataan 'dan' dari dua pernyataan yang jika ayat2 yang digunakan adalah mudah dan ringkas dan mereka dibantu dan didorong setiap masa. Ada juga pelajar2 yang perlu didesak untuk menyalin nota. |
Day/Date/Week | Monday/5 March 2012/10 |
Time | 10.55 am – 12.05 pm |
Class | 5S2 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | N/A |
Learning objectives | N/A |
Learning outcomes | N/A |
Activities | Test 1 |
CCTS | Problem solving |
Noble values | Honest |
Reflection | Test 1 done |
Day/Date/Week | Tuesday/6 March 2012/10 |
Time | 11.30 am – 12.40 pm |
Class | 5S1 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | N/A |
Learning objectives | N/A |
Learning outcomes | N/A |
Activities | Test 1 |
CCTS | Problem solving |
Noble values | Honest |
Reflection | Test 1 done |
Day/Date/Week | Wednesday/7 March 2012/10 |
Time | 9.05 – 9.50 am |
Class | 5S2 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | 4.1 Concept of Vectors |
Learning objectives | Understand & use the concept of vectors |
Learning outcomes |
|
Activities | Concepts & examples discussion |
CCTS | Recognising relationship. |
Noble values | Neat, careful |
Reflection | Through observation and worksheet, about 90 % of the students were able to differentiate between scalar and vector quantities, determining the magnitude and direction of the given vectors and equal vectors. |
Day/Date/Week | Friday/9 March 2012/10 |
Time | 10.40 – 11.40 am |
Class | 5S1 |
Subject | Additional Mathematics |
Chapter | 4.1 Concept of Vectors |
Learning objectives | Understand & use the concept of vectors |
Learning outcomes |
|
Activities | Concepts & examples discussion |
CCTS | Recognising relationship. |
Noble values | Neat, careful |
Reflection | Through observation and worksheet, about 95 % of the students were able to differentiate between scalar and vector quantities, determining the magnitude and direction of the given vectors and equal vectors. |
No comments:
Post a Comment